گلستان بلاگ منتشر کرد:

با عرض سلام و خدا قوت: لطفا خودتان را معرفی کنید؟

به نام خداوند آفریننده قلم

امید رنجبر عمرانی هستم و در استان مازندران و شهر هزارسنگر آمل به مدت 23سال است که خدا به بنده عمر داده است زندگی می کنم.

13824
چطور با وبلاگ نویسی آشنا شده اید؟ چه مدت است در این بخش مشغول هستید؟

در واقع با وبلاگ نویسی و حوزه فضای مجازی, شاید دقیق بگویم از سال سوم دبیرستان با وبلاگی که بیشتر مطالب آن فناوری اطلاعات بود آشنا شدم و در طی این مسیر چندین بار نقل مکان به وبلاگ های متعدد و در موضوعات مختلف کرده ام ولی در این اواخر بیشتر سعی کرده ام به جای پرداختن به موضوعات پراکنده به یک موضوع و یک محور بپردازم و در این بازه زمانی خب با دوستان زیادی که موفق در زمینه فضای مجازی بودند آشنا شدم که سبب شد هدف دار تر و البته  مطمن تر گام بردارم و اکنون دوسال هست که در حوزه گرافیک فعالیت می کنم.

 

به صورت مختصر وبلاگ خود را معرفی کنید. هدف و انگیزه شما از راه اندازی وبلاگ  شخصی  چه بود؟ موضوع وبلاگتان چیست و بیشتر در چه زمینه هایی مطلب می نویسید؟

در مورد وبلاگم که بخواهم بگویم: این وبلاگی که الان مشاهده می کنید با نام علمدار آرت به آدرس www.alamdarart.blog.ir می باشد که بیشتر موضوعات کار شده در این وبلاگ پوسترهای من در زمینه گرافیک اسلامی هست  و علت اینکه این وبلاگ ایجاد شده است برمی گردد به 18امین یادواره شهید سید مجتبی علمدار که استارت شروع این وبلاگ بود برای همین اسم این وبلاگ هم بواسطه شهید بزرگوار سید مجتبی علمدار عزیزم به این نام نهاده شده است و اگر هم تاکنون خیر و پیشرفتی در کارها بوده است به واسطه این شهید بزرگوار است و گرنه من کمتر از اینم که بتوانم عملی انجام دهم.

13830

آیا بغیر از وبلاگ در قسمت های دیگر فضای مجازی فعال هستید؟

به غیر از وبلاگ سعی کرده ام در فضای مجازی در شبکه های اجتماعی داخلی همچون افسران و ایضا پایگاه های خبری محلی استان همکاری در زمینه عکاسی و خبری داشته باشم.

 

تعریف شما از وبلاگ چیست؟

وبلاگ شاید برای هر نفر تعریف جداگانه ای داشته باشد برای بعضی ها مکانی بیان دغدغه های شخصی شان باشد و برای بعضی ها سنگری برای دفاع از ارزش ها و ….ولی خب همان طور گفته ام در طول گذشت این سالیان برای من تعاریف مختلفی بدست آمد که به فراخور آن تعریف فعالیت کردم.

 

از تجربیات خود در وبلاگ نویسی برای ما توضیح دهید ؟

وبلاگ نویس ها تا حد ممکن سعی کنند کپی از مطالب دیگر وبلاگ ها نکنند و تا می توانند تولید محتوا تازه کنند و در این راستا به فراخور موضوع وبلاگ شان مطالعه انجام دهند تا مطمن قدم بردارند به طوری که در ذهن مخاطب نقش ببندند و فضای وبلاگ شان عطر و بوی نوشته هایی از جنس خودشان را بدهد یا بهتر بگویم:حرف های شان مال خودشان باشد و دیکته دیگران نباشد و آنها نقش بازنشر دهنده نداشته باشند.

202

از معایب و محاسن وبلاگ نویسی بگویید؟

با ورود شبکه های اجتماعی موبایلی واقعا وبلاگ ها افول کردند و خودم هم ماهی چند بار به وبلاگم سر میزنم شاید باید منتظر یک اتفاق جدید و نوآوری در حوزه وبلاگ  نویسی باشیم که دوباره میل و علاقه برای وبلاگ نویسی مستمر بین کاربران ایجاد شود.

 

بهترین وبلاگی که تا به حال دیدیدکدام بوده وچه ویژگیهایی داشته است ؟

بهترین وبلاگی که از قبل تا اکنون میشناسم معبرسایبری فندرسک بود که امروز مشاهده کردم ندای خداحافظی سرداده است و بسیار اندوهگین گشتم و البته به ایشان حق میدهم و با نظرات و علت های شان بسیار هم موافقم.

از ویژگی های این وبلاگ می توان به هدفدار بودن و تولید محتوا درست در قالب پوستر و یادداشت و قالب وبلاگ و ابزار وبلاگ و…اشاره کنم و یکی از افسران جنگ نرمی هست که به واقع این مسیر پر پیچ و خم جنگ نرم را به خوبی میشناسد و از دوستان می خواهم از تجربیات ایشان بسیار استفاده کنند.

 

نظرتان در مورد جنگ نرم چیست؟ وظیفه جوانان در قبال این جنگ چیست؟

جنگ نرم مثل دوران دفاع مقدس شامل توپ و تانک نمی شود اما ضربه های آن می تواند مهلک تر و البته سنگین تر باشد در زمان 8سال دفاع مقدس برای آب و خاک وطن تن به تن تا آخرین قطره خونشان می جنگنیدند و ما امروز باید آن مردان بی ادعا را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم و تا آخرین لحظه عمرمان برای دفاع از عقاید و فرهنگ کشور اسلامی مان دفاع کنیم زیرا اگر یک لحظه پا پس بکشیم مطمنا دشن ما که با نیروی چندین برابر در حال طرح و برنامه ریزی برای نابودی زیرساخت های کشور اسلامی مان است به جلو حرکت می کند و نقشه های خود را عملی می کند که البته بعضی ها را هم توانسته است و دیگر کار از کار متاسفانه گذشته است.

303

حتما سخنان رهبری در مورد اینکه شما یک افسر جنگ نرم هستید را شنیده اید؛ نظر خود را بیان کنید؟

در این مسیری وقتی قدم می گذارید در مرحله اول بهتر است این فضای جنگ نرم و وظیفه افسر بودن را بهتر بشناسیم و به دنبال تولید محتوایی با توجه به نیاز روز جامعه باشیم و دغدغه های رهبر و مردم در اولویت ما قرار بگیرد آنوقت می توان در نقش افسری جنگ نرم بهتر از قبل ظاهر شد.

 

برای آینده فعالیت های خود در فضای مجازی چه برنامه هایی دارید؟

سعی میکنم به صورت هدفمند و متمرکز بر روی فعالیتم در حوزه گرافیک و تولید پوستر وقت بگذارم و اینده خودم را طبق همین موضوع برنامه ریزی کرده ام.

 

مسئولان ذیربط چه کمکی در این زمینه می توانند انجام دهند؟

در مورد مسولان حرف نزنیم بهتر است برویم سراغ سوال بعدی…:)

به نظر شما نیاز اصلی مخاطبان فضای مجازی چیست؟ چگونه می توان در فضای مجازی به جذب مخاطب پرداخت؟

نیاز اصلی مخاطبان امروز ما محتوای جدید و خلاقانه هست حال این محتوا می تواند فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و…باشد و اینگونه باشد که در هر زمینه سواد افراد را بالا ببرد نه فقط صرفا محتوا خام در اختیار مخاطبان قرار دهد بعد از این مخاطب خاص و هدفمندی برای آن وبلاگ نویس بوجود می اید.

307

با توجه به افزایش چشمگیر حجم فعالیت های مجازی سایت های ضد انقلاب چگونه می توان در فضای سایبری موفق بود؟

سایت های ضد انقلاب با اینکه تعداد آنها زیاد هست اما متفرق نیستند و در یک نقطه مشترک و  عامل وحدت دارند و این چیزی هست که در بیشتر ما بچه های مذهبی و انقلابی وجود ندارد.وحدت و یکپارچگی مهم ترین عامل می تواند برای پیشرفت رو به جلوی ما باشد و از اینکه چند وب جداگانه ضعیف داشته باشیم به تشکیل یک وب قدرتمند اما با نیرو و پتانسیل بالا داشته باشیم و این بیشتر نتیجه حواهد داد.

 

مطالب خود را از چه سایت ها و یا خبرگزاری هایی استخراج می کنید؟ چگونه به صحت آن پی می برید؟

بیشترین سعی من تولید محتوا بوده است و از اول هم به دنبال همین بوده ام و مطالب خودم را هم تا جایی که امکانش برای من مقدور بوده است در سایت های دیگر بازنشر داده ام   و سعی کرده ام مطالب خبرگزاری های دیگر را مطالعه کنم و استنباط های خودم را از نگاه خودم بنگارم.

 

چه توصیه ای برای وبلاگ نویسان هم رده خود دارید؟

تلاش مستمر داشته باشند و هیچ وقت خسته نشوند بالاخره این تلاش ها یک روزی جواب می دهد و آن روز خستگی های گذشته از تن بیرون خواهد رفت.

 

نظرخودتان را درباره سایت گلستان بلاگ بیان کنید؟

بسیار عالی هست که توانسته است مطالب  وبلاگ نویسان را به صورت متمرکز در یک سایت جمع آوری کند و راه ارتباطی خوبی و عامل شناسایی وبلاگ نویس ها با همدیگر شده است و این کار بسیار قابل تقدر و ارزشمند می باشد.

 

ضمن تشکر از جنابعالی بابت وقتی که در اختیار ما قرار دادید، در آخر اگر سخنی دارید، بفرمایید.

در آخر از شما و همه آن کسانی که به من کمک کرده اند تا این مسیر را تا اکنون ادامه دهم تشکر میکنم و سلامتی رهبر عزیزتر از جانمان را بیش از پیش از خداوند منان خواستارم و امیدوارم در این مسیر درست پیش بروم.

یا علی.

با آرزوی موفقیت روز افزون برای این وبلاگ نویس محترم و تشکر بابت اینکه وقت شان را در اختیار گلستان بلاگ قرار دادند.